Selasa, 24 Disember 2013

Kisah Benar Pelajar Sabah Menjadi Pelacur

APA yang anda saksikan dalam filem-filem barat berhubung seks bebas di kalangan pelajar kolej kini sudah berlaku di Sabah, namun lebih meremangkan bulu roma kerana melibatkan pelajar sekolah menengah yang berusia 15 hingga 18 tahun.

Krew Sabahkini.net yang menjalankan pemantauan terhadap suspek ‘Pelajar Terlampau’ SM St Mary di Menara MPS terkejut apabila mendapati seorang penuntut SM St Mary sedang bertengkar dengan seorang penuntut daripada SM Sung Siew Sandakan.

“Kau itu pandai bikin anak saja, tak mau bertanggung jawab langsung,” kata seorang penuntut bumiputera bernama Maria (bukan nama sebenar) yang masih berbaju sekolah berlogo SM St Mary di satu sudut dekat tangga kecemasan level 9, Menara MPS.

“Bukan gua sorang hantam sama lu. Bukan gua suruh lu bunting. Kalau tak mau anak, pigi cucilah, Kasi buang sana klinik (gugurkan) pu**mak!. Duit gua boleh kasi ma...” ujar teman lelakinya yang juga sebagai ‘Pegawai Perhubungan Pelanggan’ (PRO).

Krew Sabahkini.Net yang menjalankan intipan mendapati penuntut perempuan yang menjadikan ‘Pelacuran’ sebagai kerja ‘Part-Time’ bagi mencari sumber dana untuk berfoya-foya hujung minggu setelah dihantar PRO menemui pelanggan kaya dan pegawai kerajaan dengan menggunakan beberapa buah teksi yang ditempah khas oleh sindiket berkenaan yang diketuai ‘Mike’ (bukan nama sebenar) anak seorang ternama.

Sesuatu yang amat memeranjatkan, tidak ada klinik swasta yang boleh bertahan di Sandakan tanpa menjalankan kegiatan pengguguran secara haram dan sebahagian besar pelanggannya adakan ‘Pelajar Terlampau’, namun Penguatkuasa Kementerian Kesihatan yang turut bersubahat menyebabkan kegiatan pelacuran amatur ini sukar dibendung.

Kebanyakan klinik mengenakan caj antara RM500 hingga Rm1,000 bagi setiap pengguguran haram yang dilakukan dan klinik mendapat pulangan yang lebih menguntungkan, jika janin yang digugurkan dijual kepada sindiket haram yang membeli janin untuk perusahaan kosmetik dan pengusaha sup janin haram yang semakin berleluasa di Sandakan yang mendapat jolokan ‘China Town’.

Menurut maklumat salah seorang pemandu teksi, beliau sudah empat tahun menghantar ramai pelajar perempuan yang ditempah melalui PRO terutama ke rumah mewah atau ke hotel di sekitar bandar Sandakan, terutama pada hujung minggu.

“Mereka bayar lumayan kerana saya terpaksa tunggu sehingga selesai dan hantar balik,” ujar Samsuddin (bukan nama sebenar) yang mengakui menerima antara RM30 hingga RM50 bagi bagi jarak perjalanan biasa yang dikenakan tambang antara RM5 hingga RM7.

Amat melucukan kata Samsuddin, beliau turut melanggan ‘Pelajar Terlampau’ yang dihantarnya; di dalam teksi yang dilencongkan ke Tanah Kuburan Cina kerana tidak tahan dengan kecantikan dan godaan pelajar tersebut sebelum dihantar menemui pelanggan di sebuah hotel terkemuka di Sandakan.

“Setelah berpakaian dan bermekap kita tidak sedar mereka adalah pelajar tingkat 3 atau 4. Kita benar-benar tergoda. Boleh tahan. Bukan lelakilah kalau tidak gian melihat perangai mereka,” ujar Samsuddin yang mengakui masih bujang kerana tidak mempunyai pendapatan yang mencukupi untuk mendirikan rumah tangga.

Sabahkini.Net tidak berniat memalukan SM St Mary, SM Sung Siew atau Jabatan Pendidikan Sabah di atas kegiatan yang tidak bermoral ini, namun terpaksa mendedahkan nama sekolah setelah mendapati para pelajar ini benar-benar bersekolah di kedua buah sekolah berkenaan.

Semoga dengan pendedahan ini, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) kedua-dua sekolah ini akan lebih aktif dan membantu anak-anak dan pelajar yang terlajak dengan Sindiket Pelacuran ini menjalankan pemulihan dan menumpukan lebih banyak masa bersama keluarga.

Wang bukanlah segala-galanya sekalipun segala-galanya memerlukan wang. Namun apabila maruah sudah tercemar, nilai harga diri dan masa hadapan mereka yang terjebak dengan sindiket pelacuran amatur ini akan tersirna.

Walaupun pendedahan awal Sabahkini.net hanya sebagai ‘tip of iceberg’ sehingga para Pengetua dua buah sekolah berkenaan memberi amaran kepada para ‘Pelajar Terlampau’ agar tidak memberikan sebarang kenyataan kepada Sabahkini.net; namun krew Sabahkini.Net telah menjalankan wawancara berkenaan tiga hari lebih awal daripada tarikh yang ditetapkan dan sudah memperolehi berita yang diperlukan.

Sejak disiarkan amaran awal, Sabahkini.Net menerima pelbagai email dan ancaman daripada ibu bapa dan guru yang meminta agar isu ini tidak disiarkan kerana bimbang nama baik mereka tercemar jika gambar anak-anak mereka disiarkan.

Akibat daripada tips sebelum ini, kelihatan begitu ramai Polis Cawangan Khas memantau lima orang krew Sabahkini.net yang berbual dengan beberapa orang PRO dan pelajar sekolah yang menjadi ‘Pelacur Amatur’.

Sesuatu yang luar biasa, apabila kedua buah restoran berkenaan dipenuhi pelanggan yang ingin mengetahui bagaimana krew Sabahkini.net melakukan temuramah dan terpaksa berpindah ke lokasi lain setelah beberapa pegawai cawangan Khas berminat untuk mengekori Sabahkini.net yang membawa alat rakaman yang terselindung di sebalik jaket yang dipakai.

Mungkin kerana berita ini amat sensasi, begitu ramai pegawai tentera laut turut berkerumun di Restoran Khan dan Islamic sehingga penuh sesak di samping orang awam dan pemimpin politik yang berkerumun untuk menatap wajah ‘Pelajar Terlampau’. 

Dalam keadaan Jabatan Pelajaran yang kelihatan gelisah dan Para Pengetua Sekolah SM St Mary dan SM Sung Siew tidak dapat tidur, Sabahkini.net mengambil jalan tengah tidak menyiarkan gambar pelacur amatur dan PRO berkenaan.

Seorang PRO, membuat tawaran hebat apabila meminta RM5,000 bagi setiap video klip yang berjaya dirakam menggunakan telefon bimbit beberapa pegawai kerajaan atau penguatkuasa yang melakukan hubungan kelamin dengan pelajar Terlampau jagaannya.

Video klip paling menarik ialah aksi seorang Pegawai Kebajikan yang tidak bertanggung jawab ‘melanggani’ pelajar berkenaan secara Percuma’ apabila ibu pelajar terbabit menghantarkan anaknya untuk dipulihkan melalui kaunseling sebelum dihantar ke Taman Sri Puteri kerana usia anaknya di bawah 17 tahun.

Walaupun tempat kejadian berkenaan sukar dikenalpasti, namun wajah Pegawai Kebajikan berkenaan begitu jelas memberi ‘kaunseling seks’ kepada ‘Pelajar Terlampau’ secara rakus.

Sabahkini.Net masih dalam perundingan dengan keluarga mangsa sama ada untuk menangkap Pegawai Kebajikan berkenaan kerana jika didedahkan video berkenaan akan memalukan semua pihak termasuk Jabatan Perkhidmatan Kebajikan Am (JKPAS).

Kata PRO bernama Michael (bukan nama sebenar) seorang pegawai kanan JPKAS dan Jabatan lain daripada Ibu Pejabat di Kota Kinabalu juga turut melanggan beberapa orang ‘Pelajar Terlampau’ ketika menjalankan tugas di luar daerah.

Seorang pelajar yang bernama Nina (bukan nama sebenar) memberitahu, pada mulanya terjebak dalam Skandal Pelajar terlampau atas pujukan seorang pelajar Sung Siew ketika mereka bertemu bersama rakan di Menara MPS.

Ibunya mengetahui Nina sering keluar pada malam Sabtu atau malam tertentu bukan untuk tuisyen atau mengulang kaji pelajaran bersama teman kerana setiap kali Nina pulang akan membawa makanan dan wang serta membeli pakaian yang mahal.

Dalam keadaan rela tetapi terpaksa, ibu Nina sekadar mendiamkan diri kerana tidak mempunyai sumber pendapatan dan Nina terpaksa menyara mereka enam beradik. Jika Nina berhenti sekolah, mungkin ‘sahamnya’ sebagai ‘Pelajar Terlampau’ akan jatuh merudum.

Ibu Nina tahu, Nina akan gagal dalam peperiksaan STP pada penghujung tahun ini kerana Nina tidak dapat menumpukan perhatian terhadap pelajaran, namun ibunya lebih bimbang kerana Nina tidak lagi dapat membantu adik-adiknya disebabkan bapanya sudah lama meninggal dunia.

Kini adik Nina, Afirah (bukan nama sebenar) yang masih belajar di tingkatan tiga di sebuah sekolah lain mula berjinak-jinak untuk menggantikan tempat Nina sekiranya Nina gagal dalam peperiksaan STP akan datang kerana kerjaya Nina akan berakhir jika tidak dapat menyambung pelajaran.

Nina, adalah salah seorang daripada lebih 30 'Pelajar Terlampau' SM St Mary yang menjadi rebutan pelanggan dan harganya mahal kerana status ‘Pelajar’ dan mempunyai susuk tubuh yang menarik dan wajah yang agak menawan.

Gelincirnya maruah para pelajar ini daripada pelbagai keturunan mungkin disebabkan kesibukan ibu bapa dan kesusahan hidup yang dialami dan terjebak dengan sindiket yang sudah berusia lebih daripada lapan tahun.

Kes paling menarik, seorang bekas pelajar SM St Mary yang bernikah setahun lalu bertelagah dengan suaminya, yang berketurunan Suluk dan berkulit gelap mendapat anak yang putih melepak dan bermata sepet!

Krew Sabahkini.net juga terkejut apabila mendapat tahu Guru Kanan SM St Mary telah menghantar ‘Pelajar Terlampau’ yang masih belajar di tingkatan enam rendah menjalani pengguguran di sebuah klinik demi untuk menyelamatkan ‘maruah’ murid dan sekolahnya!.

Sepanjang masa memantau ‘Skandal Pelajar Terlampau’; satu kes yang amat melucukan seorang Tukang Jahit di Menara MPS sanggup menutup kedainya sebentar kerana mahu melanggani seorang pelajar Tingkatan Enam rendah; yang sebaya umur anak perempuannya di atas meja tempat dia mencari makan sebagai tukang jahit selama ini; ketika isterinya menghantar anak perempuan mereka ke tuisyen.

Para ‘Pelajar Terlampau’ ini menjual produk yang dinamakan ‘pau kaya’ mereka hanya pada hujung minggu sekadar untuk berseronok dan mendapatkan wang bagi membeli telefon bimbit yang canggih, jam tangan berjenama, baju mengikut trend dan fesyen terkini, beg tangan yang eksklusif dan sebagainya.

Kebanyakan ‘Pelajar Terlampau’ yang masih mentah ini menjalani pengguguran pada malam khamis di beberapa klinik swasta yang menawarkan perkhidmatan ini tanpa bimbang diserbu pihak berkuasa kerana rasuah sudah begitu membudaya di Sandakan,

Menurut Modus Operandi yang dikesan Sabahkini.net, kesemua ‘Pelajar Terlampau’ akan berkumpul di Terminal Bas Sandakan setiap hari Jumaat lebih kurang jam 11.30 pagi. Mereka ke Tandas Awam di Menara MPS untuk menukar pakaian sekolah kepada miniskirt atau pakaian yang boleh menawan pelanggan.

Mereka kemudiannya ke beberapa buah Salon Dandanan Rambut di Menara MPS untuk 'berdandan rambut dan tatarias wajah' mereka agar kelihatan menawan dan matang berbanding usia mereka yang masih bergetah dengan harga purata RM25 seorang.

PRO mereka akan merujuk kepada roster pelanggan mana yang harus dilayan dahulu bergantung kepada nilai tawaran yang diberikan setelah PRO menunjukkan gambar bogel ‘Pelajar Terlampau’ melalui telefon bimbit Iphone yang kelihatan jelas segala bentuk dan lurah yang menggiurkan.

Kebanyakan pelanggan yang menggemari ‘Pelajar Terlampau’ ialah pemilik kedai, taukeh sektor perladangan, pegawai kerajaan, tukang jahit, peniaga telefon bimbit dan sebagainya yang kebanyakannya berbangsa Cina, India dan ada juga pelancong asing yang menawarkan harga yang amat tinggi setelah mereka menunjukkan gambar mereka berpakaian sekolah.

Pelanggan akan singgah mengambil ‘Pelajar Terlampau’ berdekatan Terminal Bas atau kawasan berdekatan dan membayar RM50 kepada PRO yang menghantar ‘Pelajar Terlampau’ sebelum menutup pintu kereta atau bilik hotel sebagai tips atau angpow. 

Lazimnya pelanggan akan membayar antara RM150 sehingga RM300 kepada ‘Pelajar Terlampau’ tidak termasuk bilik hotel yang disewa pada kadar harian iaitu sekurang-kurangnya tiga jam dan selamat daripada serbuan pihak berkuasa.

Ramai pelanggan mengakui terkesima kerana ‘Pelajar Terlampau’ yang mereka langgani sebelum ini adalah rakan sekolah anak mereka; kerana pernah melihat atau terserempak bekas langganan mereka bermesra dengan anak mereka.


KREDIT TO: Ceritaapakah.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan