Isnin, 3 Januari 2011

Perbincangan : Pembongkaran Asal Usul Melayu

Salam..Kepada Peminat2 yang suka benda2 misteri ni inilah soalan yang aku nak keluarkan...

Selama beberapa minggu ni aku tak menulis ataupon menghantar artikel atas beberapa sebab tertentu sehingga aku jumpa best Pren aku dari Raub..

Ketika KAmi rancak bercerita berkisar kehidupan dan tentang akhir zaman,tiba2 dia terbuka satu cerita dimana kemungkinan tak lama lagi akan terbuka kisah Asal Usul Kerajaan Melayu ni..

Katanya Bangsa Melayu ni adalah Salah Satu Bangsa yang maju pada zaman dahulu ketika sebelum kerajaan Melaka lagi...Dan kerajaan Melaka itu adalah serpihan dari Kerajaan Melayu ini dahulu..

Sambungnya lagi penemuan ini dijumpai oleh seorang Professor dari MAlaysia yang sedang mengkaji Asal - USul Melayu ketika sedang mentelaah kesemua kitab2 kuning (lama) untuk Kerajaan Melayu Zaman Dahulu di salah satu perpustakaan dia Russia dan ketika dia sedang mencari material dia dengan tak sengaja terjumpa Satu Manuskrip yang berbeza penulisannya dari Manuskrip yang dia temui dan ia agak tebal kerana kulitnya..

Berbeza dikatakan kerana penulisan dan gambar yang dinyatakan..

Tambahnya lagi ia mengambil masa yang agak lama untuk memahami penulisan itu kerana ia adalah berbeza dari gaya penulisan didunia ini sejak wujudnya huruf..jadi dia meminta pakar bijak pandai dari Russia untuk memecahkan perkataan demi perkataan..

Hasil dari usaha mereka ni,maka terhasillah satu penemuan yang menakjubkan serta akan membuka mata di seluruh dunia..dan mereka masih didalam perbincangan untuk dibawa ke Persidangan ..

Katanya lagi,manuskrip - manuskrip tu bukan satu tetapi berpuluh malah mungkin beribu2 disimpan dan disorok oleh pihak2 tertentu..Dan lebih terkejut lagi bangsa Melayu ini mempunyai Tulisan mereka sendiri..

Jadi disini tajuk yang aku bagi dah pon diletakkan akan membuatkan kita tertanya2 bagaimana dan kenapa ...

Adakah ia benar2 berlaku??Adakah ini satu Konspirasi??

Selama kita hidup sejak kecil lagi kita dah disogokkan oleh sejarah yang sebenarnya jauh terpesong dari sekarang..contohnya mesolitik,paleolitik,duduk dalam gua,brcawat daun.

Tetapi adakah kamu semua sedar sejak dari zaman Nabi Adam sehingga NAbi Junjungan kita Nabi Muhammad SAW,manusia sebenarnya telah mencapai satu pencapaian yang amat hebat..

Kalau kita merujuk dalam Al-Quran,kaum Aad,Kaum Thamut,Fir'aun kesemua mereka mempunyai penulisan mereka sendiri dan membina empayar mereka sendiri..sehingga mereka diberikan kepintaran yang luar biasa oleh Allah,.Dan kemudian disebabkan keingkaran mereka, maka Allah menjatuhkan mala petaka yang tak dapat dibayangkan azabnya..

JAdi dari zaman Sejak Nabi Adam lagi tamadun telah terbina dengan gahnya..cuma kita telah disogokkan dari pendidikan sejak kecil yang orang2 zaman dahulu ni memakai cawat,dok dalam gua dan bertutur bahasa yang pelik,takkan Allah mencipta Hambanya dengan demikian rupa??

CUBA KAMU BAYANGKAN???

Kepada yang tak dapat menerima penulisan aku,aku tak layak nak menjatuhkan hukum kat korang selayaknya Allah jua..Kepada yang berminat tentang tajuk ni,korang try2 laa cari dalam internet selain bertanyakan rakan2 korang tentang ni..

Kalau korang rasa ini mengarut,pesan dari aku beramal laa banyak2 dan cari laa Guru yang boleh membimbing kamu..syariat hidup mesti berguru..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan