Sabtu, 14 November 2009

JANGAN GANTIKAN PERKATAAN "ASSALAMUALAIKUM

Assalamu’alaikum
Untuk renungan bersama :...
Janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan “A’kum”
dalam sms atau apa jua sekalipun melalui tulisan. Jika perkataan Assalamualaikum itu panjang, maka hendaklah kita gantikan dengan perkataan “Salam” iaitu sama
makna dengan Assalamualaikum. Sama-samalah kita memberitahu rakan-rakan yang selalu sangat guna “shortform” A’kum dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM’ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud ‘BINATANG’ dalam Bahasa Ibrani.
Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud
‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT’.
Manakala perkataan merupakan jarum sulit orang kristian…didalam bahasa Arab bermaksud “fi hafzil baba” manakala dalam bahasa Malaysia bermaksud di bawah naungan p ope(paderi). Jadi sebarkanlah kepada semua sahabat-sahabat anda. Semoga Allah memberi rahmat kepada kita dan orang lain. Wassalam.
Wallahualam…
Sebaik-baiknya gantikan perkataan BYE tersebut kepada Assalamualaikum… Kerana sesungguhnya Islam yang diwariskan kepada kita oleh junjungan besar Nabi Muhammad SWT itu sudah lengkap dan sesuai untuk diamalkan sehingga ke akhir zaman… Cuma kita sahaja yang gemar menuruti budaya barat… (Budaya orang kafir laknat Nauzubillah…)
kami harap selepas ni tiada lagi kedengaran ucapan dan dan ucaplah salam sesama kita dan bukankah itu lebih baik.. pahala pun dapat.. silaturrahim pun terjalin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan